Τα κτίρια έχουν τη δική τους γλώσσα και αφηγούνται ιστορίες για το παρελθόν της πόλης

Κριτήριο επιλογής θέματος :                                                                      

  • Θεωρούμε πως το θέμα είναι φυσική συνέχεια των «δρόμων της γειτονιάς μας» με το οποίο ασχολήθηκαν πέρυσι οι μαθητές .
  • αφόρμηση από τη διδαχθείσα ύλη του μαθήματος της Γλώσσας «Ενότητα 2η Κατοικία»
  • αφόρμηση από το μάθημα της ιστορίας που αναφέρεται σε γεγονότα που σχετίζονται με τον τόπο μας

Στόχοι :

  • να γνωρίσουν καλύτερα οι μαθητές την πόλη τους
  • να ενημερωθούν για την ιστορική εξέλιξη του τόπου τους μέσα από τις κατοικίες
  • μέσα από τη γνωριμία και την καλύτερη επαφή με τον τόπο τους να προβληματιστούν να τον αγαπήσουν και να τον σέβονται
  • να αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο , σε βιβλιοθήκες και σε άλλες πηγές για ιστορικά κτίρια
  • να παρατηρούν και να αποτυπώνουν λεπτομέρειες κτιρίων στο χαρτί (εικαστικά)

 

Μεθοδολογία :

βιωματική προσέγγιση, διαθεματική προσέγγιση σε εμπλεκόμενες ενότητες , ομοδοσυνεργατική εργασία μαθητών

 

Δραστηριότητες-υλικά :

  • συγκέντρωση πληροφοριών και φωτογραφιών από το διαδίκτυο, βιβλία, εφημερίδες και ίσως παλιές φωτογραφίες που πιθανά κάποιοι να έχουν σπίτι τους
  • αναζήτηση και ανάγνωση κειμένων με περιγραφές νεοκλασικών σπιτιών της περιοχής μας
  • επισκέψεις (Λύκειο Ελληνίδων, σπίτια μικρασιατών, σπίτι Κίτσου Μακρή)
  • περιγραφή , φωτογράφηση , ζωγραφική μικρών και μεγάλων σπιτιών , νεοκλασικών και μη
  • Αξιολόγηση :

     

    Απόκτηση εμπειριών , γνώσεων και διαφορετικός τρόπος προσέγγισης της ανάπτυξης του τόπου τους .