Φυσική Αγωγή 2014-2015

 

4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ν.ΙΩΝΙΑΣ «ΠΑΝ. ΚΑΤΣΙΡΕΛΟΣ»

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ KIDS ATHLETIC 

 

Την Παρασκευή 7-11-2014 και ώρα 10.00 π.μ στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε από το τμήμα Φυσικής Αγωγής της B/θμιας Εκπ/σης Μαγνησίας και την υπεύθυνη κυρία Τσελεπίδου Βιβή, το πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας kids athletic που υλοποιείται στα σχολεία όλης της χώρας

 Το πρόγραμμα παρουσίασαν η υπεύθυνη κυρία Τσελεπίδου Βιβή και ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής Γιάννης Καρακατσούνης του τμήματος Φυσικής Αγωγής Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας και εφαρμόστηκε από μαθητές της Τετάρτης και Έκτης τάξης του σχολείου μας, τα οποία είχαν Α.Δ.Υ.Μ. .

Βοήθησαν σε αυτή οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας Αθανασιάδης Χρήστος , Φώτου Γεώργιος και Αγγλικών, Αντωνιάδου Άννα .

Τα παιδιά χωρισμένα σε  5 ομάδες των 10 ατόμων  ακολούθησαν κυκλικά τα αγωνίσματα του στίβου, σκυταλοδρομία ? ακόντιο ? άλμα με δύο πόδια - πέρασμα από σκάλα εδάφους ? ρίψη μέντισιν μπόλ με τα δύο χέρια πάνω από το κεφάλι .

Η βαθμολογία ήταν συνολική για κάθε ομάδα και νικήτρια η ομάδα που συγκέντρωσε την μεγαλύτερη . Οι ομάδες ήταν χωρισμένες μεικτά σε αγόρια, κορίτσια  και ηλικιακά.

 

 

 

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

 

6 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014

 

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, αναγνωρίζοντας την «παρεμβατική δυναμική» της Άθλησης και της Δια Βίου Άσκησης στην ισόρροπη ψυχοκινητική ανάπτυξη του μαθητικού πληθυσμού της χώρας, θεσμοθέτησε την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού την Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014 με θεματικό άξονα «Ρατσισμός και διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι».

Η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού αφορά κάθε σχολείο της χώρας(Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια).

Τα τελευταία χρόνια ,σημαντικοί φορείς αναγνωρίζουν τη συμβολή του αθλητισμού στην προώθηση αξιών ,στάσεων και δεξιοτήτων (όπως η κοινωνική συνοχή , η ένταξη , η αλληλεγγύη , η ανεκτικότητα , η ευγενής άμιλλα κλπ.) που στο σύνολό τους οδηγούν στη δημιουργία ενεργών δημοκρατικών πολιτών.

Η « Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού» είναι ανοιχτή στην ευρύτερη κοινωνία και συνεπώς προτείνεται να παρακολουθήσουν τις εκδηλώσεις του κάθε σχολείου οι τοπικές αρχές, ο τοπικός τύπος , οι γονείς κλπ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

 8.15- 9.00 Παρακολούθηση βίντεο σχετικά με τον αθλητισμό  και τα παραολυμπιακά αθλήματα με στόχο την  ανάδειξη αξιών όπως το «ευ αγωνίζεστε» και όλοι έχουν τις ίδιες δυνατότητες να αθληθούν από τις Α, Β, Γ, ΤΑΞΕΙΣ

(Οι Δ, Ε, ΣΤ, ζωγραφίζουν  στις τάξεις τους)

9.00 ? 9.40 Παρακολούθηση βίντεο σχετικά με τα αθλήματα της κωπηλασίας, επιτραπέζιας αντισφαίρισης, παραολυμπιακοί αγώνες μπάσκετ, στίβο, από τις  Δ, Ε, ΣΤ  ΤΑΞΕΙΣ, στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου

 1

(εκείνο το χρονικό διάστημα , δηλ. 9.00- 9.40 π.μ.) οι Α, Β, Γ τάξεις στην αυλή του σχολείου κάνουν ρίψεις με το μπαλάκι, με ακόντιο, σκυταλοδρομία, τρέξιμο)

10.00 ? 11.00

Οι μαθητές των Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ  θα παρακολουθήσουν: 1)επίδειξη του αθλήματος πιγκ-πογκ από τους αθλητές Παπαδημητρίου Κωνσταντίνο και Παπαβασιλείου Αδάμ του ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΒΟΛΟΥ

2) Παρουσίαση του αθλήματος της κωπηλασίας με τη βοήθεια  κωπηλατοεργόμετρου από τους αθλητές της κωπηλασίας , Χρηστομάνο Κωνσταντίνο, Λεμονά Κων/νο, Λαδόπουλο Διονύση (από τον αθλητικό Σύλλογο ΝΟΒΑ),  Παπασακελλαρίου Γιώργο( από τον αθλητικό Σύλλογο ΟΕΑ- ΝΑΒ) και Μαλάτο Νίκο (αθλητής ΑΜΕΑ) αθλ . σύλλογος ΝΟΒΑ.

 

 234

11.00 -12.00 Διεξαγωγή αγώνων μίνι ποδοσφαίρου από την ΣΤ τάξη

12.00 ? 1.00 Διεξαγωγή αγώνων μίνι μπάσκετ από την Ε τάξη

1.00 ? 1.45 Διεξαγωγή αγώνων μίνι χάντ-μπωλ από την Δ΄ τάξη

Παρακολουθούν τους αγώνες οι Δ, Ε, ΣΤ τάξεις, ενώ οι Α, Β, Γ, τάξεις διαβάζουν σχετικά βιβλία για την διαφορετικότητα και την αποδοχή

 

Όλοι οι μαθητές από 1-3 Οκτωβρίου ζωγραφίζουν, κάνουν κολάζ, αφίσες ανά τάξη και ενημερώνονται για την διαφορετικότητα και την αποδοχή. Ο αθλητισμός δίνει μόνο χαρά και κανείς δεν αποκλείεται λόγω κάποιων ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους. Αντίθετα αυτά τα όποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά είναι αυτά που σηματοδοτούν την μοναδικότητα του κάθε ατόμου.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ριζοπούλου Μηλίτσα (Δ/ντρια), Αθανασιάδης Χρήστος , Φώτου Γεώργιος, Ζαμπέτογλου Γιώργος

678pmsa3 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ν.ΙΩΝΙΑΣ «ΠΑΝ. ΚΑΤΣΙΡΕΛΟΣ»

 

2012 - 2013

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ

 

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

1.Επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας (Ε τάξη)

2.Καθαρισμός της ακτής των Αλυκών (Ε τάξη)

3.Δοκιμή σεισμικής ετοιμότητας (όλες οι τάξεις)

4.Εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου 1940, κατάθεση στεφάνου

 

 

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

1. Παρακολούθηση εκπαιδευτικού προγράμματος σχετικά με τη διατροφή (Γτάξη)

2. Εορτασμός της 17ης Νοεμβρίου

3.Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης «Ο μεγαλύτερος Θησαυρός του κόσμου», του Λώτινος Ηλίου της κεντρικής σκηνής Μιχ. Κακογιάννης 19/11/2012. Στην παράσταση χρησιμοποιήθηκε τεχνολογία (projecting, animation) και παίζουν ηθοποιοί με γιγάντιες κούκλες σ ένα έργο με φαντασία , ευρηματικότητα, μουσική και χορό.

 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

1.Εκδρομή στο Μύλο των Ξωτικών στα Τρίκαλα και το κινητό μουσείο σχετικά τις εφευρέσεις των αρχαίων Ελλήνων

2. Αφιέρωμα στο μεγάλο συνθέτη Μάνο Λοϊζο και το έργο του 30 χρόνια μετά ?..

Η εκδήλωση θα υλοποιηθεί με σύμπραξη των παρακάτω σχολείων:2ο Δ.Σ. Ν.Ιωνίας, 20ο Δ.Σ. Βόλου , 21ο Δ.Σ. Βόλου, 8ο Δ.Σ. Βόλου, 4ο Δ.Σ. Βόλου, 16ο Δ.Σ. Βόλου, Δημ. Σχ. Πορταριάς, Δημ. Σχ. Άλλης Μεριάς . Υπεύθυνος είναι ο κ. Αντωνίου Αντώνης (υπεύθυνος σχολικών δραστηριοτήτων της Πρωτ/θμιας Εκπ/σης)

Μέρος του έργου του μεγάλου στιχουργού-συνθέτη θα παρουσιαστεί από αντιπροσωπευτική χορωδία 120 μαθητών από όλα τα σχολεία καθώς και από μουσικό σχήμα με κιθάρες υπό τη μαέστρο κ. Γούσια Βαγγελίτσα

Δραματοποίηση από τις μαθήτριες της ΣΤ1 και ΣΤ2 τάξεις (ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑ) και τις μαθήτριες της Α1 τάξης (Ο ΜΕΡΜΗΓΚΑΣ)

3. Διοργάνωση και φέτος φιλανθρωπικού Bazaar με έργα των μαθητών, παλιά βιβλία και παιχνίδια τους. Τα έσοδα καθώς και κάποια παιχνίδια θα διατεθούν σε κάποιο ίδρυμα και επίσης να βοηθηθούν συνάνθρωποί μας που έχουν οικονομικό πρόβλημα

4)Διοργάνωση χριστουγεννιάτικης γιορτής

 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

1) ΓΙ & Γ2 στο ΚΔΑΠ Νεάπολης συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Σαν το αλάτι» σχετικά με την ιστορία της διατροφής

2) Α1 & Α2 μαθαίνουν τους δρόμους γύρω από το σχολείο και τα σήματα της τροχαίας που υπάρχουν στους δρόμους αυτούς

3) Ε1 & Ε2 επισκέπτονται τη Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

4) Γ1 επίσκεψη στο κλειστό αθλητικό κέντρο πρώην Αδαμόπουλου να παρακολουθήσουν από ειδικούς προπονητές το άθλημα Τζούντο

5)Πρόσκληση της Ελληνικής Ομάδας διάσωσης από σεισμούς, -Ε.Ο.Δ.-, προκειμένου να ενημερώσουν και να εκπαιδεύσουν μαθητές και εκπαιδευτικούς σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μετά από κάποιο σεισμό πως πρέπει να ενεργήσουν ώστε να είναι ασφαλείς.

6) Η Δημοτική αστυνομία Βόλου σε συνεργασία με τη Τροχαία Βόλου παρουσιάζει εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχετικά με την κυκλοφοριακή Αγωγή σ όλες τις τάξεις του σχολείου στις 12/1/2013

 

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

Αποκριές 2013!!

1)Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας πραγματοποίησε το ετήσιο αποκριάτικο πάρτυ του σχολείου στο μουσικοχορευτικό κέντρο διασκέδασης ΕΝΥΔΡΕΙΟ. Μαζί τους υπήρχαν κλόουν και ένας μάγος που έκανε ταχυδακτυλουργικά.

2) Την τελευταία εβδομάδα των Αποκριών και στο σχολέιο μας στήσαμε όμορφη αποκριάτικη γιορτή με τη Β2 τάξη και τη δασκάλα τους κ. Παυλίδου Βάϊα που παρουσίασαν ένα κωμικό θεατρικό δρώμενο με τίτλο «Ο γάμος του Χαραλάμπη» και οι μαθήτριες από τις Ε΄και ΣΤ΄τάξεις παρουσίασαν χορευτικά δικά τους που ήταν όλα όχι μόνο δύσκολα αλλά και εξαιρετικά .

3)Συμμετοχή των μαθητών της Δ1,2,3 τάξεων στο Πανελλήνιο Μαθητικό Καλλιτεχνικό Διαγωνισμό με θέμα: «Νερό, είσαι θησαυρός!» , τον οποίο οργανώνει το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης και το Οίκαδε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Τράπεζας Κύπρου.

4) Οι μαθητές της Δ1΄, Δ2, Δ3 τάξεων επισκέφτηκαν το Μουσείο της Ελιάς στο Κατηχώρι Πηλίου (28/2/13)

 

ΜΑΡΤΙΟΣ

Παρακολούθηση των μαθητών του σχολείου της θεατρικής παράστασης «Παραμύθι χωρίς όνομα» του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βόλου.

2)Τη Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013, οι μαθητές και μαθήτριες της Β1, Β2, Β3 τάξεις επισκέφτηκαν την έκθεση με κούκλες και μαριονέτες του Πορφυρογένειου Ιδρύματος Αγριάς που φιλοξενήθηκε στο Κέντρο Τέχνης « Τζιόρτζιο Ντε Κίρικο».

3) Εβδομάδα κατά της ενδοσχολικής βίας με τίτλο «Αναγνωρίζω-Αντιδρώ- Αρνούμαι». Οι μαθητές διάβασαν το βιβλίο «Μίλα μη φοβάσαι», είδαν σχετικά βίντεο, έγραψαν συνθήματα και ζωγράφισαν σχετικά με το θέμα. Τα έργα των παιδιών παρουσιάζονται σε σποτ που βρίσκονται στην είσοδο του σχολείου

4)22 Μαρτίου ημέρα εορτασμού της Εθνικής επετείου. Η ΣΤ1,2 τάξεις παρουσίασαν την γιορτή που είχαν ετοιμάσει .Το σχολείο μας συμμετείχε στην παρέλαση και είχαν όλοι οι μαθητές μια πολύ καλή παρουσία.

5) Συμμετοχή των Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄τάξεων στο διαγωνισμό που οργάνωσε η GOOGLE, σχετικά με την εμφάνιση από το λογότυπό της (DOODLES) με θέμα την Ελλάδα.

 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

1)Συμμετοχή των μαθητών της Ε1, Ε2 ΄& ΣΤ1 ,ΣΤ2΄ τάξεων στο 7Ο Μαθηματικό Διαγωνισμό «ο μικρός Ευκλείδης» στις 5 Απριλίου 2013

2) Εκδήλωση του σχολείου για τη διαφορετικότητα, την Πέμπτη 25 Απριλίου 2013.

Το σχολείο μας με τη συνεργασία και άλλων σχολείων του Δήμου Βόλου θα παρουσιάσουν κοινή εκδήλωση με θέμα τη διαφορετικότητα και το δικαίωμα όλων των μαθητών στην εκπαίδευση στο Πολιτιστικό Οργανισμό της Ν.Ιωνίας. (Είμαστε ΙΣΟΙ αλλά ΌΧΙ ΙΔΙΟΙ)

3) Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2013. Οι μαθητές της ΣΤ1 και ΣΤ2 τάξεων επισκέφτηκαν την έκθεση του παιδικού βιβλίου στο 2ο Γυμνάσιο της Ν.Ιωνίας όπου ο επίσημος προσκεκλημένος ήταν ο κ. Λεϊμονής   Διονύσης, γνωστός λογοτέχνης του τόπου μας- και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία όχι μόνο να αγοράσουν βιβλία αλλά και να δουν τον χώρο που από την επόμενη σχολική χρονιά θα είναι το σχολείο τους.

ΜΑΪΟΣ

1) Ευρωπαϊκό έτος Ενεργούς Γήρανσης και Αλληλεγγύης μεταξύ των Γενεών. (29 Απριλίου) Με πιο απλά λόγια προσκαλούμε τους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας δηλαδή τους παππούδες και τις γιαγιάδες να πάρουν μέρος σε κοινές δραστηριότητες με τους μικρούς μαθητές μας, τα εγγόνια τους, και όλοι μαζί να μάθουμε ο ένας από τον άλλο. (Α1 και Α2 τάξεις)

2) Τα τμήματα της Δ1, Δ2 και Δ3 τάξεων μετέχουν στο πανελλήνιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα Παιδιά Γράφουν & Ζωγραφίζουν τα Δικαιώματά τους το 2013» , που στηρίζεται στις αρχές της σύμβασης των Δικαιωμάτων των παιδιών και οργανώνεται από τη UNICEF και το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.

 

 

 

 

 

 

Δραστηριότητες

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 2014-2015

Οι τάξεις του σχολείου μας κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους 2014-2015 θα ασχοληθούν στα παλίσια της Ευέλικτης Ζώνης με τις παρακάτω θεματικές ενότητες:

Α΄ ΤΑΞΗ
« Μήνας μπαίνει, μήνας βγαίνει...»

Λυρτζή Ελένη (Α1)

Γκιώνη Γεωργία ? Ασημίνα (Α2)

Χατζηκωτούλα Πηνελόπη (Α3)

ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ: Ο βασικός σκοπός επιλογής του θέματος αυτού είναι να βοηθήσει το παιδί να κατανοήσει την ιδιαιτερότητα-διαφορετικότητα του κάθε μήνα, να αποκτήσει γνώσεις και να αναπτύξει δεξιότητες κριτικής αξιολόγησης, καθώς και αξίες και στάσεις που θα του επιτρέπουν να παρατηρεί, να περιγράφει, να ερμηνεύει και να προβλέπει τη λειτουργία, τους συσχετισμούς και τις αλληλεπιδράσεις τόσο του φυσικού όσο και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος.
ΣΤΟΧΟΙ:
Να κατανοήσουν τις αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση μέσα από τη διαδοχή των εποχών
Να μάθουν να ονομάζουν με τη σειρά τις εποχές
Να αντιστοιχίζουν τους μήνες με τη σωστή εποχή
Να συνδέουν τις εποχές με τις καιρικές συνθήκες, τις δραστηριότητες των ανθρώπων και τις γιορτές
Να θαυμάσουν το μεγαλείο της φύσης
Να αναπτύξουν περιβαλλοντική συνείδηση
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Εφαρμογή βιωματικών προσεγγίσεων για την ουσιαστική εμπλοκή των μαθητών στην διαδικασία της μάθησης
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ- ΥΛΙΚΟ:
Μελέτη των αλλαγών του καιρού
Εποχιακά επαγγέλματα
Αγροτικές εργασίες- Φρούτα εποχής
Παροιμίες- αινίγματα
Ποιήματα- τραγούδια
Γιορτές- Ήθη και έθιμα
Εικαστική έκφραση
Λογοτεχνική προσέγγιση του θέματος (παραμύθια)
Δημιουργία παραμυθιού με λόγια και εικόνες από τα ίδια τα παιδιά
Θεατρικό δρώμενο
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: Σεπτέμβριος 2014- Δεκέμβριος 2014
Απρίλιος ως Ιούνιος 2015

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Ερωτηματολόγιο με σκοπό τον έλεγχο της εμπέδωσης του γνωστικού αντικειμένου που διδάχθηκε κατά τη διάρκεια του προγράμματος

Β΄ ΤΑΞΗ
« Τρώμε σωστά για σώματα γερά και δόντια δυνατά»

Μπαλασίνα Βασιλική (Β1)

Ντούλα Αλεξάνδρα (Β2)
ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
Οι λανθασμένες διατροφικές επιλογές των παιδιών στο δεκατιανό γεύμα στο σχολείο σε συνδυασμό με την αντίστοιχη ενότητα στο βιβλίο της Μελέτης Περιβάλλοντος.
ΣΤΟΧΟΙ
? Να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες για έναν υγιεινό τρόπο ζωής.
? Να καταλάβουν τη σημασία που έχει η σωστή διατροφή, το σωστό βούρτσισμα και η χρήση οδοντόπαστας για την υγιεινή των δοντιών.
? Να εκφραστούν καλλιτεχνικά μέσα από το θέμα και να εργαστούν ομαδικά συλλέγοντας πληροφορίες και άλλο υλικό.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί μέσω της βιωματικής μεθόδου.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ- ΥΛΙΚΟ
Ανάγνωση σχετικών με το θέμα βιβλίων.
? Κατασκευή κολάζ με φρούτα, λαχανικά και όσπρια.
? Προετοιμασία φρουτοσαλάτας στο σχολείο ώστε να τη δοκιμάσουν τα παιδιά.
? Εκμάθηση τραγουδιών σχετικών με το θέμα.
? Επίσκεψη στο μανάβικο και στο φούρνο της γειτονιάς.
? Επίσκεψη στο Μουσείο Ελιάς στο Κατηχώρι.
? Πρόσκληση στο σχολείο ενός οδοντίατρου και ενός διατροφολόγου .
? Δημιουργία power point με εικόνες και συμβουλές σχετικές με το θέμα του προγράμματός μας.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Περίπου 7 μήνες. Από Οκτώβρη μέχρι Μάη.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η αξιολόγηση θα είναι συνεχής και θα γίνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, έτσι ώστε να υπάρχουν ευκαιρίες για διόρθωση και ανατροφοδότηση. Θα βασίζεται σε ομαδικές και ατομικές εργασίες των μαθητών και σε φύλλα αξιολόγησης.

Γ΄ ΤΑΞΗ

"Τα μέσα μεταφοράς και συγκοινωνίας από τον τροχό ως το διαστημικό λεωφορείο"

Παλαιολόγου Κωνσταντία (Γ1)

Κοπάνου Ανδρονίκη (Γ2)
ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ: Αφόρμηση από τη διδαχθείσα ύλη από το μάθημα της Γλώσσας ( ενότητα β΄τεύχους «Άνθρωποι και μηχανές» ), Μελέτη Περιβάλλοντος( Συγκοινωνίες- Μεταφορές) , Μυθολογία ( Ο μύθος τον Δαίδαλου και του Ίκαρου), Θρησκευτικά ( Η κιβωτός τον Νώε)
ΣΤΟΧΟΙ:
Α) Να αποκτήσουν γνώσεις που αφορούν τα ΜΜΜ, να τα ταξινομούν και να τα διακρίνουν.
Β) Να ενημερωθούν για την ιστορική τους εξέλιξη
Γ) Να γνωρίσουν τις δυνατότητες χρήσης και λειτουργίας των ΜΜΜ
Δ) Να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν ΜΜΜ
Ε) Να εξοικειωθούν με τη χρησιμότητα τον ποδηλάτου
ΣΤ) Να προβληματιστούν και να κρίνουν την ασφάλειά του για τον άνθρωπο , το περιβάλλον, την υγεία και την οικονομία
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ:
Εφαρμογή βιωματικών προσεγγίσεων για την ουσιαστική εμπλοκή των μαθητών στη διαδικασία της μάθησης.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΥΛΙΚΟ:
- Συγκέντρωση πληροφοριών από βιβλία, εφημερίδες, διαδίκτυο
-Ανάγνωση κειμένων( Το ποδήλατο τον Σαμαράκη, Η κιβωτός τον Νώε, Ο μύθος τον Δαίδαλου και τον ίκαρου)
- Προβλήματα αριθμητικής
-Δημιουργία σημάτων οδικής κυκλοφορίας
- Φύλλα εργασίας
-Ερωτηματολόγιο
Δραματοποίηση σκηνών
-Κολάζ
-Επισκέψεις στο πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής και στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Βόλου
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Η αξιολόγηση θα πραγματοποιηθεί με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων και φύλλων ελέγχου.
Απόκτηση εμπειριών και γνώσεων μέσω της ομαδοσυνεργατικής και βιωματικής προσέγγισης

Δ΄ ΤΑΞΗ

«Διαδρομές στην πόλη μας...»
Μιλάνου Ροζαλία (Δ1)
Ματζίρη Κατερίνα (Δ2)
Αδαμοπούλου Αθανασία (Δ3)

? Να γνωρίσουν τη μορφολογία της περιοχής τις ασχολίες των κατοίκων και τα προϊόντα που παράγονται (Καλλικρατικός δήμος Βόλου).
? Να γνωρίσουν την ιστορία και τα μνημεία της πόλης και των χωριών του δήμου Βόλου.
? Να επισκεφτούν αξιοθέατα της πόλης και να κάνουν διαδρομές μέσα στην πόλη (Παλιά, Προσφυγικά Ν. Ιωνίας, εμπορικό κέντρο κ.α ).
? Επισκέψεις: Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου, Μουσείο Λυκείου Ελληνίδων, Μουσείο Εθνικής Αντίστασης (α΄τρίμηνο), Περίπατος στα Προσφυγικά της Ν. Ιωνίας -Ευαγελίστρια, Σπίρερ, Πανεπιστημιακή Βιβλιοθήκη, Κέντρο Τέχνης Τζιόρτζιο ντε Κίρικο, Ωδείο (β΄τρίμηνο)
Πολιτιστικό Κέντρο Ν. Ιωνίας, Μουσείο Πόλης στα Παλιά- περίπατος στα Παλιά, Δημαρχείο Βόλου-παραλία, (γ΄τρίμηνο)

Ε΄ ΤΑΞΗ

«Οι Υπηρεσίες του τόπου μας»

Παπαλουκά Ελένη (Ε1)
Μαζιώτη Δήμητρα
(Ε2)
ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
Υπάρχει ενότητα σχετική με το θέμα του προγράμματος στο μάθημα της Γεωγραφίας και της Γλώσσας.
ΣΤΟΧΟΙ
- Να γνωρίσουν οι μαθητές την προσφορά των υπηρεσιών προς τους πολίτες.
- Να μπoρούν να ταξινομήσουν τις υπηρεσίες σε δημόσιες και ιδιωτικές.
-Να μάθουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους προς αυτές.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Ομαδοσυνεργατική
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ-ΥΛΙΚΟ
-Επισκέψεις σε διάφορες υπηρεσίες.(Λιμεναρχείο, Δημαρχείο, Ιερή Μητρόπολη Δημητριάδος)
-Καταγραφή από τους μαθητές των γνωστότερων επαγγελμάτων του δημοσίου τομέα καθώς και του ιδιωτικού τομέα που σχετίζονται με τις Υπηρεσίες.
- Δημιουργία μιας αφίσας με φωτογραφικό υλικό των υπηρεσιών που επισκέφτηκαν οι μαθητές και ανάλογες λεζάντες.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ
11/9/2014 έως 30/11/2014
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ : Η αξιολόγηση των μαθητών θα γίνει με την συμπλήρωση ερωτηματολογίων και με φύλλα ελέγχου που θα συμπληρώσουν μετά από κάθε επίσκεψη σε κάποια υπηρεσία.

ΣΤ΄ΤΑΞΗ

"Τα κτίρια έχουν τη δική τους γλώσσα και αφηγούνται ιστορίες για το παρελθόν της πόλης"

Μυλωνά Νίκη (ΣΤ1)
Καραστέργιος Γιώργος (ΣΤ2)
Καρακούσης Φωκάς (ΣΤ3)

Κριτήριο επιλογής θέματος :
? Θεωρούμε πως το θέμα είναι φυσική συνέχεια των «δρόμων της γειτονιάς μας» με το οποίο ασχολήθηκαν πέρυσι οι μαθητές .
? αφόρμηση από τη διδαχθείσα ύλη του μαθήματος της Γλώσσας «Ενότητα 2η Κατοικία»
? αφόρμηση από το μάθημα της ιστορίας που αναφέρεται σε γεγονότα που σχετίζονται με τον τόπο μας
Στόχοι :
? να γνωρίσουν καλύτερα οι μαθητές την πόλη τους
? να ενημερωθούν για την ιστορική εξέλιξη του τόπου τους μέσα από τις κατοικίες
? μέσα από τη γνωριμία και την καλύτερη επαφή με τον τόπο τους να προβληματιστούν να τον αγαπήσουν και να τον σέβονται
? να αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο , σε βιβλιοθήκες και σε άλλες πηγές για ιστορικά κτίρια
? να παρατηρούν και να αποτυπώνουν λεπτομέρειες κτιρίων στο χαρτί (εικαστικά)

Μεθοδολογία :
βιωματική προσέγγιση, διαθεματική προσέγγιση σε εμπλεκόμενες ενότητες , ομοδοσυνεργατική εργασία μαθητών

Δραστηριότητες-υλικά :
? συγκέντρωση πληροφοριών και φωτογραφιών από το διαδίκτυο, βιβλία, εφημερίδες και ίσως παλιές φωτογραφίες που πιθανά κάποιοι να έχουν σπίτι τους
? αναζήτηση και ανάγνωση κειμένων με περιγραφές νεοκλασικών σπιτιών της περιοχής μας
? επισκέψεις (Λύκειο Ελληνίδων, σπίτια μικρασιατών, σπίτι Κίτσου Μακρή)
? περιγραφή , φωτογράφηση , ζωγραφική μικρών και μεγάλων σπιτιών , νεοκλασικών και μη

Αξιολόγηση :

Απόκτηση εμπειριών , γνώσεων και διαφορετικός τρόπος προσέγγισης της ανάπτυξης του τόπου τους .

 

 

 


 

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 2012-2013

 

           Α1 & Α2 τάξεις

Για τη φετινή σχολική χρονιά 2012-13 οι μικροί μαθητές της Α΄τάξης θα ασχοληθούν με τη γειτονιά τους και την περιοχή γύρω από το σχολείο. Θα μάθουν τους δρόμους, τα μαγαζιά καθώς και να κυκλοφορούν στην γειτονιά τους και στην ευρύτερη περιοχή με ασφάλεια. Γι αυτό θα συμμετέχουν σε πρόγραμμα μαθημάτων Κυκλοφοριακής Αγωγής που οργανώνεται από το τμήμα Σχολικών Δραστηριοτήτων της Δ/νσης Π.Ε. Ν. Μαγνησίας σε συνεργασία με τη Δημοτική Αστυνομία με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε κανόνες οδικής συμπεριφοράς σε θεματικές ενότητες όπως: Το παιδί ως πεζός

           Δράσεις

  • Στις 10/1/2013 οι μαθητές με τις δασκάλες τους και με τη βοήθεια του κ. Μελαχροινάκη Γιάννη (γυμναστής) και της κ. Παπαδοπούλου Καλυψώ (Εικαστικά) , περπάτησαν τους δρόμους γύρω από το σχολείο, είδαν τα σήματα της τροχαίας, τα φανάρια και έμαθαν να κυκλοφορούν σωστά σε δρόμους με κυκλοφοριακή κίνηση.
  • 12/1/2013 παρακολούθηση ειδικού εκπαιδευτικού προγράμματος « Μαθαίνω να κυκλοφορώ σωστά», από τη Δημοτική Αστυνομία Βόλου σε συνεργασία με την Τροχαία.
  • Οι μικροί μαθητές τραγουδούν και παίζουν με τα μουσικά τους όργανα αποκριάτικα τραγούδια στην εκδήλωση του σχολείου μας για τις αποκριές 2013, με συντονίστρια τη μουσικό μας κ. Κωνσταντίνα Καραφέργια.

 

 

 

                 Β1, Β2, Β3 τάξεις

1) Οι μαθητές και των τριών τμημάτων της Β΄ τάξης θα συνεχίσουν το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας το οποίο είχαν ξεκινήσει πέρυσι. Όπως και πέρυσι θα ασχοληθούν με την στοματική υγιεινή. Φέτος το πρόγραμμα που εκπονείται ονομάζεται «Χαρούμενα παιδιά ? Γερά δόντια» .Έχει έρθει σχετικό εκπαιδευτικό υλικό και έχει προγραμματιστεί επίσκεψη ομάδας οδοντιάτρων οι οποίοι θα συζητήσουν με τους μαθητές και κατόπιν θα τους εξετάσουν δωρεάν κατόπιν βέβαια σύμφωνης γνώμης των γονέων τους.

2) Ακόμη θα ασχοληθούν με τη φροντίδα και διατήρηση των φυτών στα σχολικά παρτέρια στην είσοδο του σχολείου, τα οποία διαμορφώθηκαν και φυτεύτηκαν πέρυσι από τις Δ1 και Δ2 τάξεις.

Δράσεις

  • Ανάγνωση βιβλίου ? στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας- για τα δόντια, με τίτλο « Περιπέτειες στην Τερηδονούπολη» σ όλα τα τμήματα της Β τάξης
  • Εκπόνηση ομαδικής αφίσας και συμμετοχή στο Πανελλήνιο Διαγωνισμό της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας, σχετικά με τη στοματική υγιεινή και με τίτλο «Για λαμπερά χαμόγελα ο Ασπροδόντης συμβουλεύει?)
  • Παρακολούθηση σε ppt την ιστορία του δοντιού «Πίκι ? πίκι»
  • Επίσκεψη της οδοντιατρικής ομάδας ?μέσα από το πρόγραμμα ? στο χώρο του σχολείου, όπου οι μαθητές έπλυναν με το σωστό τρόπο τα δοντάκια τους, εξετάστηκαν από τους γιατρούς και έκαναν φθορίωση των δοντιών τους.
  • Παρουσίαση της θεατρικής παράστασης «Ο γάμος του Χαραλάμπη» από το Β2 τμήμα στον εορτασμό των Αποκριών.
  • Τη Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013, οι μαθητές και μαθήτριες της Β1, Β2, Β3 τάξεις επισκέφτηκαν την έκθεση με κούκλες και μαριονέτες του Πορφυρογένειου Ιδρύματος Αγριάς που φιλοξενήθηκε στο Κέντρο Τέχνης « Τζιόρτζιο Ντε Κίρικο». Οι μαθητές με τους συνοδούς εκπαιδευτικούς ξεναγήθηκαν από τους υπεύθυνους στην έκθεση της κούκλας/ μαριονέτας θαύμασαν τις δημιουργίες των παιδιών (δακτυλόκουκλες, γιγαντόκουκλες, μαρότες, γαντόκουκλες,?.), τα σκηνικά και ταξίδεψαν μαζί τους σε παραμύθια και ιστορίες.
  • Στις 22/2/2013 επίσκεψη και ξενάγηση των μαθητών στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας

 

 

             Γ1 & Γ2 τάξεις

Τα δύο τμήματα της Γ τάξης ασχολούνται και φέτος με τη διατροφή, τις ομάδες τροφών και τη χρησιμότητά τους, το σωστό τρόπο κατανάλωσης τους με στόχο να αποκτήσουν οι μαθητές σωστές διατροφικές συνήθειες.

 

 

             Δράσεις

  • Οι μαθητές υλοποίησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα προσκαλώντας τη κ. Μπλούχου Νότα ?διατροφολόγο-, στις 9/11/2012 , στο χώρο του σχολείου. Οι μαθητές «έπαιξαν» με το υλικό και έμαθαν για τις ομάδες τροφών και τον τρόπο που συνδυάζονται αυτές μεταξύ τους.
  • Στις 23/11/2012 επισκέφτηκαν το Μουσείο Ελιάς-πρώην ελαιοτριβείο Χατζηγιάννη- και εκεί έμαθουν από κοντά τον τρόπο επεξεργασίας της ελιάς ώστε να παραχθεί το λάδι.
  • Το ελαιοτριβείο αποκαλύπτει στον επισκέπτη τα «μυστικά» της ελιάς και τον μυεί στην παραδοσιακή χρονοβόρα διαδικασία παραγωγής του λαδιού μέσα από μια σειρά καλοσυντηρημένων μηχανημάτων. Από τα κοφίνια ο καρπός πέφτει και καθαρίζεται στο αυτοσχέδιο πλυντήριο, συνθλίβεται στο αλώνι από τη βαριά μυλόπετρα και ως ελαιοπολτός (ζυμάρι) πια τοποθετείται σε τσαντίλια από τραγόμαλλο για να πιεστεί κάτω από την πρέσα. Ο διαχωρισμός του λαδιού από το νερό γίνεται με προσοχή και το πολύτιμο προϊόν αποθηκεύεται σε τουλούμια (ασκούς) και πιθάρια.
  • Οι μαθητές της Γ1 και Γ2 τάξης παρακολούθησαν στο ΚΔΑΠ (Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιού) στη Νεάπολη, εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχετικό με τη διατροφή με τίτλο «Σαν το αλάτι» το οποίο ασχολιόταν με την ιστορία της διατροφής από την αρχαιότητα ως σήμερα.
  • Συμμετοχή στο εκπαιδευτικό Αθλητικό πρόγραμμα που αφορά παρουσίαση αθλημάτων και συμμετοχή σε κάποια από αυτά. Αυτή τη φορά οι μαθητές στο κλειστό Αθλητικό κέντρο πρώην Αδαμόπουλου θα παρακολουθήσουν από ειδικούς προπονητές το άθλημα τζούντο. Ξεκινάει το Γ1 τμήμα στις 6/1/2013.

 

 

           Δ1, Δ2, Δ3 τάξεις

Οι μαθητές της Δ τάξης θα ασχοληθούν για αυτή τη σχολική χρονιά με το κύκλο του νερού και τους τρόπους σωστής διαχείρισης του, ώστε να μην παρουσιαστεί το φαινόμενο της λειψυδρίας.

 

Δράσεις

  • Οι μαθητές της Δ΄τάξης επισκέφτηκαν το Μουσείο της ελιάς στο Κατηχώρι Πηλίου (28/2/13)
  • Οι μαθητές της Δ1 Δ2 Δ3 τάξεων επισκέφτηκε στις 18/12/2013 το ΕΚΦΕΕ Επιστημονικό Κέντρο Φυσικών Επιστημών στο Πολυκλαδικό Λύκειο Ν.Ιωνίας προκειμένου να παρακολουθήσει πειράματα σχετικά με τον κύκλο του νερού.
  • Συμμετοχή των μαθητών στο Πανελλήνιο Μαθητικό Καλλιτεχνικό Διαγωνισμό με θέμα: «Νερό, είσαι θησαυρός!» , τον οποίο οργανώνει το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης και το Οίκαδε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Τράπεζας Κύπρου για τη σχολική χρονιά 2012 -2013 .

 

 

 

             Ε1 & Ε2 τάξεις

Δράσεις

1. Οι μαθητές της Ε΄τάξης συμμετέχουν στο περιβαλλοντικό Πρόγραμμα της Medesset * και αφορά την προστασία των θαλασσών και τον καθαρισμό των ακτών. Ήδη έχουν πάρει μέρος στο καθαρισμό της ακτής των Αλυκών, παίρνοντας μέρος στη δράση «Πάρε μέρος και καθάρισες», στις 17/10/2012.

2. Συμμετοχή στο καθαρισμό της ακτής του Αναύρου τον Νοέμβριο, στις 14/12/2012

*MEDASSET ? Μεσογειακός Σύνδεσμο για τη Σωτηρία των Θαλάσσιων Χελωνών οργανώνουν την εκστρατεία/δράση Πάρε Μέρος και Καθάρισες. Συγκεκριμένα αυτή η δράση περιλαμβάνει εθελοντικό καθαρισμό των ακτών με στόχο την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας σχετικά με το πρόβλημα των θαλάσσιων απορριμμάτων.

2) Στις 28/9/2012 οι μαθητές επισκέφτηκαν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας όπου έμαθαν για τα πετρώματα και την επιστήμη της γεωλογίας.

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Βόλου ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2012 και άνοιξε τις πύλες του στο κοινό τον Ιούλιο του 2012. Βρίσκεται στη Ν.Ιωνία .Αποτελεί το μοναδικό Μουσείο ανάλογου περιεχομένου και λειτουργίας για τη Θεσσαλία. Το μουσείο έχει ως γενικό σκοπό τη συγκέντρωση, προστασία, επιστημονική μελέτη, ανάδειξη και προβολή των στοιχείων Φυσικής Ιστορίας της ευρύτερης περιοχής του Βόλου και γενικότερα της Ελλάδας. Οι εκθέσεις του λειτουργούν υπό την αιγίδα και την επιστημονική επίβλεψη του τμήματος Γεωλογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.To Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Βόλου για το σχολικό έτος 2012-2013 οργανώνει τα εξής εκπαιδευτικά προγράμματα που απευθύνονται σε παιδιά δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου:

  • Τα Ηφαίστεια της Ελλάδας
  • Ορυκτά και Πετρώματα του Βόλου και του Πηλίου
  • Μικροί Σπηλαιολόγοι
  • Η εξέλιξη της Ζωής

3)Σε συνεργασία με Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ευγενίδου συμμετέχουν σε μία από τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες της βιβλιοθήκης «Ταξιδιώτες της γραφής». Την ενότητα θα την επεξεργαστούν με τη βοήθεια του σχετικού υλικού.

4) Οργάνωση του φιλανθρωπικού Bazaar τα Χριστούγεννα

5)Συμμετοχή σε εκδηλώσεις του Δήμου Βόλου στο Πνευματικό Κέντρο Βόλου και στον Πολιτιστικό Οργανισμό της Ν. Ιωνίας με μουσικό σχήμα με τη μουσικό μας τη κ. Καραφέργια Κωνσταντίνα και τη Κ.Παπαλουκά Ελένη

5) Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στις 5/1/2013 για το Ε2 τμήμα και στις 7/1/2013 για το Ε1 τμήμα , προκειμένου οι μαθητές να καταλάβουν την οργάνωση και τη λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης καθώς και τον τρόπο εύρεσης πληροφοριών και δανεισμού βιβλίων.

6) Πρόσκληση/γνωριμία με τον κ. Λεϊμονή Διονύση των μαθητών του Ε2 τμήματος και συνομιλία του συγγραφέα με τους μαθητές .

7) Παρουσίαση χορογραφίας και των δύο τμημάτων στην αποκριάτικη γιορτή του σχολείου.

8) Συμμετοχή στο πρόγραμμα «Ονειρεύομαι ένα κόσμο πιο καθαρό!» με ομαδικές εργασίες των μαθητών 5/4/2013

9) Συμμετοχή στη κοινή εκδήλωση του 10ου,17ου, 2ου,8ου Δημοτικών Σχολείων για τη διαφορετικότητα και το δικαίωμα όλων των παιδιών στην εκπαίδευση , στις 25/4/13 στο Πολιτιστικό Οργανισμό Ν. Ιωνίας

10) Συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ευγενίδειου Ιδρύματος «Ιστορία της γραφής» από 15-19 Μαϊου 2013

                

Στ1 & Στ2 τάξεις

Δράσεις

1) Οι μαθητές επισκέφτηκαν τη Βουλή των Ελλήνων στην Αθήνα, στις 5/10/2012, όπου ξεναγήθηκαν στο χώρο της Βουλής, ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας του Κοινοβουλίου, παρατήρησαν το πλούσιο φωτογραφικό ιστορικό υλικό που διαθέτει καθώς και την έκθεση σχετικά με τη ζωή και το έργο και τη προσωπικότητα του Χαρίλαου Τρικούπη.

2) Κατόπιν επισκέφτηκαν το Ίδρυμα του Μείζονος Ελληνισμού και συμμετείχαν στη δράση Θαλασσοπόροι μιας άλλης εποχής. Εκεί οι μαθητές επιβιβάστηκαν σε ένα αρχαίο πλοίο , μια τριακόντορος του «Ελληνικού Κόσμου» και πραγματοποίησαν ταξίδια γνώσης.

Η ιστορία ενός αρχαίου πλοίου, η ζωή πάνω σε αυτό αλλά και η ναυτιλία στην αρχαία Ελλάδα μάς αποκαλύπτονται? μέσα από ένα σεντούκι. Έτσι με «καπετάνιο» τη φαντασία μας ταξίδεψαν στα κύματα της ιστορίας!!!!

3) Συμμετέχουν στο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας δια μέσου του ΕΚΕΒΙ, προσκαλώντας το συγγραφέα κ. Διονύση Λεϊμονή. Σε συνεργασία με το συγγραφέα θα ασχοληθούν με τους πρόσφυγες και την ιστορία του προσφυγικού συνοικισμού της Ν. Ιωνίας μέσα από τις ιστορίες των παλιών προσφύγων, τις συνήθειές τους, μαγειρικές συνταγές.

4) Επισκέφτηκαν το Μουσείο της Εθνικής Αντίστασης στην Νέα Ιωνία που από φέτος έχει αποκτήσει καινούρια στέγη και να τακτοποιηθεί σωστά το πλούσιο υλικό που διαθέτουν για εκείνη τη χρονική περίοδο. Στο Μουσείο λειτουργεί μόνιμη έκθεση με τίτλο: «Κατοχή και Αντίσταση1941-1944» και περιλαμβάνει φωτογραφίες, πίνακες, αντικείμενα ,τεκμήρια ,έγγραφα και άλλο αρχειακό υλικό, που όλα προέρχονται από τις συλλογές του Δημοτικού Κέντρου Ιστορίας του Δήμου Βόλου και του Μουσείου Εθνικής Αντίστασης στη Νέα Ιωνία .

5) Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, επίσκεψη στην έκθεση βιβλίου που οργάνωσε το 2ο Γυμνάσιο Ν.Ιωνίας Βόλου

 

 

ΑΓΓΛΙΚΑ

 

         Στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας οι μαθητές των Δ΄και ΣΤ΄τάξεων φτιάχνουν δικό τους Reader! Στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας τα μεγαλύτερα παιδιά διαβάζουν το βιβλίο με τίτλο EXCALIBUR με την κ. Αντωνιάδου Άννα και συζητούν τον μύθο του Βασιλιά Αρθούρου. Έπειτα οι μαθητές και οι μαθήτριες γράφουν με δικά τους λόγια μια απλοποιημένη εκδοχή της ιστορίας και το συνοδεύουν παράλληλα με τις δικές τους ζωγραφιές.

         Οι μαθητές της Δ΄τάξης με τον κ. Καραλάκο Γιάννη , με τη σειρά τους διαβάζουν τις περιλήψεις και μαθαίνουν με πιο απλά λόγια το συναρπαστικό μύθο, τον οποίο εικονογραφούν και φτιάχνουν comic. Στόχος είναι ως το τέλος της χρονιάς οι μαθητές να δημιουργήσουν δικά τους απλοποιημένα βιβλία Reader και για τους υπόλοιπους μαθητές.

         Μ αυτό τον τρόπο τα παιδιά θα εξοικειωθούν με τους θρύλους του Βασιλιά Αρθούρου και τους Ιππότες της Στρογγυλής Τραπέζης!

 

 

           ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

  • 30 χρόνια μετά?. Μάνος Λοϊζος! Δημιουργία έργων σχετικά με το μουσικό έργο του μεγάλου μουσικοσυνθέτη και έκθεσή τους στο χώρο του σχολείου
  • Δημιουργία πόστερ/κολάζ με έργα των μαθητών σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή
  • Έκθεση των εργασιών των μαθητών όλων των τάξεων στους κοινόχρηστους χώρους του σχολείου (ο κύκλος του νερού/ Νερό! Το πολύτιμο αγαθό!)
  • Οργάνωση της έκθεσης δημιουργίας ?παρουσίασης των εργασιών των μαθητών με θέμα την ενδοσχολική βία (Μάρτιος 2013) και την διαφορετικότητα (Απρίλιος 2013)

 

      

 

  • ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
  • Δημιουργία θεατρικής ομάδας με τις τάξεις Ε1 και Ε2 προκειμένου να παρουσιάσουν θεατρικό έργο σχετικά με τη προστασία του περιβάλλοντος.
  • Κατασκευή μόνιμου κουκλοθέατρου στο χώρο του Ολοήμερου με τους μαθητές που συνεχίζουν και στο ολοήμερο τμήμα, με κούκλες σε διάφορα μεγέθη. Όταν ετοιμαστεί θα παρουσιαστεί στους μαθητές του σχολείου σχετική θεατρική παράσταση.
  • Παρουσίαση του έργου του Shel Silverstein ?The missing piece? με θέμα την διαφορετικότητα και την αποδοχή , στις 25/4/13 στο Πολιτιστικό Οργανισμό της Ν. Ιωνίας.

 

 

 

         ΜΟΥΣΙΚΗ

  • Δημιουργία χορωδίας από μαθητές όλων των τάξεων.
  • Οργάνωση μουσικής ομάδας από μαθητές της Ε τάξης , οι οποίοι συμμετείχαν στην εκδήλωση σχετικά με το μουσικό αφιέρωμα στο Μάνο Λοϊζο.
  • Συμμετοχή σε εκδήλωση του Δήμου Βόλου στο Πνευματικό Κέντρο στις 21/12/12 . Εκεί οι μαθητές τραγούδησαν κάλαντα για τον εορτασμό των Φώτων.
  • Ακόμη οι ίδιοι μαθητές συμμετείχαν σε εκδήλωση του Δήμου Βόλου σε συνεργασία με τη Δ/νση της Πρωτ/θμιας Εκπ/σης , στις     28/12/12 στο Πολιτιστικό Οργανισμό της Νέας Ιωνίας.

 

 

ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ/ Νέες Τεχνολογίες

Οι μαθητές του σχολείου με τη βοήθεια του κ. Ζάντζου Αποστόλη εκπαιδευτικού της πληροφορικής εκμεταλλεύονται στο έπακρο τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες που τους δίνονται από την τεχνολογική υποδομή του σχολείου και μέχρι τώρα έχουν καταφέρει:

1)Δημιουργία παρουσιάσεων με το Power Point ανάλογα με την ενότητα που διδάσκονται κάθε φορά η κάθε τάξη.

2) Παρουσιάσεις βίντεο και πληροφοριακού υλικού σχετικά με τις εκδηλώσεις που οργανώνει το σχολείο κάθε φορά.

3) Βοήθεια στην κατασκευή και ενημέρωση της ιστοσελίδας του σχολείου

4)Παρουσίαση διδακτικών ενοτήτων με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα και σχετικού εκπαιδευτικού υλικού .

 

 

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Κατασκευή κουκλοθέατρου/ κούκλες μαριονέτες με σκοπό στο τέλος της σχολικής χρονιάς να παρουσιάσουν κάποιο έργο δικής τους επιλογής.

 


 

 ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

ANIMAL