« Μήνας μπαίνει, μήνας βγαίνει?»

Οι δασκάλες της Α' τάξης,Λυρτζή Ελένη (Α1),Γκιώνη Γεωργία ? Ασημίνα (Α2) και Χατζηκωτούλα Πηνελόπη (Α3) θα ασχοληθούν με τις τάξεις τους στην ώρα της Ευέλικτης Ζώνης με το θέμα « Μήνας μπαίνει, μήνας βγαίνει?».Ο βασικός σκοπός επιλογής του θέματος αυτού είναι να βοηθήσει το παιδί να κατανοήσει την ιδιαιτερότητα-διαφορετικότητα του κάθε μήνα, να αποκτήσει γνώσεις και να αναπτύξει δεξιότητες κριτικής αξιολόγησης, καθώς και αξίες και στάσεις που θα του επιτρέπουν να παρατηρεί, να περιγράφει, να ερμηνεύει και να προβλέπει τη λειτουργία, τους συσχετισμούς και τις αλληλεπιδράσεις τόσο του φυσικού όσο και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος.

Στόχοι του προγράμματος:

Να κατανοήσουν τις αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση μέσα από τη διαδοχή των εποχών.
Να μάθουν να ονομάζουν με τη σειρά τις εποχές .
Να αντιστοιχίζουν τους μήνες με τη σωστή εποχή
Να συνδέουν τις εποχές με τις καιρικές συνθήκες, τις δραστηριότητες των ανθρώπων και τις γιορτές.
Να θαυμάσουν το μεγαλείο της φύσης.
Να αναπτύξουν περιβαλλοντική συνείδηση.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Εφαρμογή βιωματικών προσεγγίσεων για την ουσιαστική εμπλοκή των μαθητών στην διαδικασία της μάθησης

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ- ΥΛΙΚΟ:

Μελέτη των αλλαγών του καιρού

Εποχιακά επαγγέλματα

Αγροτικές εργασίες- Φρούτα εποχής

Παροιμίες- αινίγματα

Ποιήματα- τραγούδια

Γιορτές- Ήθη και έθιμα

Εικαστική έκφραση

Λογοτεχνική προσέγγιση του θέματος (παραμύθια)

Δημιουργία παραμυθιού με λόγια και εικόνες από τα ίδια τα παιδιά

Θεατρικό δρώμενο

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: Σεπτέμβριος 2014- Δεκέμβριος 2014

                           Απρίλιος ως Ιούνιος 2015

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Ερωτηματολόγιο με σκοπό τον έλεγχο της εμπέδωσης του γνωστικού αντικειμένου που διδάχθηκε κατά τη διάρκεια του προγράμματος